Przeskocz do treści

Każdy kto myśli aby zacząć działać w internecie, otworzyć firmę, wirtualny sklep musi wiedzieć, że nie będzie łatwo przebić się z najlepszymi choćby ofertami, bo konkurencja w każdej niemal branży jest spora a niewiele już pozostaje pola do jakichś specjalnie nowatorskich działań. Wydaje się, że możemy przez internet kupić już właściwie wszystko, że niemal wszystkie usługi od prawnika, przez korepetytora a na prostytutce kończąc można znaleźć w sieci globalnej. Nie znaczy to oczywiście, że nie ma co myśleć o zainicjowaniu biznesu internetowego, jednakże istotą całego przedsięwzięcia będzie skuteczna reklama internetowa.

reklama
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Słowo skuteczna jest oczywiście nieprecyzyjne i ma względne znaczenie, jeden powie, że skuteczny jest mailing, bo zawsze w ten sposób można trafić do pewnej grupy odbiorców, którzy otworzą elektroniczny list i odwiedzą witryna, inni natomiast powiedzą, że najskuteczniejsze są różnego rodzaju bannery i nachalne wyskakujące okienka. Jeszcze inni powiedzą, że liczy się dobra wymiana linków i pewnie każda z tych opinii będzie miała w sobie trochę prawdy. Ale istnieje jeszcze inna, coraz bardziej jak się okazuje popularna forma marketingu w sieci, mianowicie pozycjonowanie stron. Promocja stron to takie działania, które mają na celu podniesienie rangi strony internetowej, podniesienie rangi, czyli sprawienie, żeby link do źródła pojawiał się zawsze na wysokich pozycjach w rezultatach wyszukiwania w sieci. Czytaj dalej... "Działalność internetowa o jej zalety"

Search Engine Positioning po polsku oznacza pozycjonowanie stron i polega umieszczeniu danej strony w pierwszych wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarkę na przykład Google. Dotyczy to najbardziej popularnych słów kluczowych jakie są związane ze stroną, którą chcemy wypozycjonować. Dzieje się tak z tego powodu, iż każda wyszukiwarka korzysta z rankingu stron, który decyduje o jej popularności i w konsekwencji umieszcza ją jako wynik wyszukiwania w odpowiedniej kolejności.

Zdjęcie znalezione na stronie Kindadusty.com

Wyszukiwarki z których korzystamy stosują różne metody oceny poszczególnych stron a także algorytmy oceniające zaindeksowanie. Możemy wyróżnić trzy elementy, które są brane pod uwagę pod względem wyszukiwania. Przede wszystkim znaczenie będzie tu miała popularność strony, link popularity oraz budowa i zawartość strony. Popularność strony łatwo jest zmierzyć poprzez odpowiednie parametry, chociażby liczę wizyt w ciągu określonego czasu spędzonego przez internautę na stronie, jednym słowem im częściej dany serwis będzie odwiedzany przez użytkowników strony , tym samym parametr popularności wyszukiwania będzie wzrastał i tym samym wynik wyszukiwania będzie umieszczony wyżej od innych. Z kolei link popularity, to taki wskaźnik, który dziś ma przeważające znaczenie dla samego pozycjonowania stron. Ten wskaźnik określa się za pomocą liczby połączeń tak zwanych linków, które odsyłają do innych stron oraz wartości takich połączeń. Najbardziej popularnym sposobem zwiększenia tego wskaźnika jest wymiana łączy czyli wymiana linków między stronami w Internecie. Ten proces jest sam w sobie bardzo pracochłonny, ale tez pozwala uzyskać najlepsze wyniki. Czytaj dalej... "Pozycjonowanie – Search Engine Positioning"